Forventningene til filmatiseringen av Broadway-musikalen "Wicked" med sangeren Ariana Grande og den Oscar-nominerte skuespilleren Cynthia Erivo i hovedrollen har vært skyhøye.
I forbindelse med lanseringen av filmen har flere produsenter lansert produkter med filmens navn og logo. Leketøysgiganten Mattel har sendt en rekke dukker i butikene i god tid før julesalget, og dukkene har allerede funnet veien til en rekke barnerom.
Nå har de imidlertid blitt gjort oppmerksomme på en trykkfeil som nok kan få flere foreldre til å sette kaffen i halsen.
Porno-nettside
Nå ber leketøysprodusenten Mattel om unnskyldning etter å ha skrevet nettadressen til et pornografisk nettsted på emballasjen til de nylig lanserte "Wicked"-dukkene.
I stedet for å peke leserne til den offisielle nettsiden til filmatiseringen av den Tony Award-vinnende musikalen, fører informasjon funnet på boksene med spesialutgaven til en side som krever at brukere er 18 år eller eldre for å komme inn, ifølge brukere av sosiale medier på X.
Ber brukerne kaste embalasjen
"Vi beklager dypt denne uheldige feilen og iverksetter umiddelbare tiltak for å rette opp dette. Foreldre blir gjort oppmerksom på at den feilskrevne, feilaktige nettsiden ikke er egnet for barn, heter det i en uttalelse fra Mattel, rapporterer CNN.
Folk som allerede har kjøpt dukkene anbefales å kaste emballasjen eller skjule koblingen, la Mattel til.
Dukkene med den feiltrykte linken er først og fremst solgt i USA.
På kino i november
Den svært etterlengtede todelte "Wicked"-filmen med sangeren Ariana Grande og den Oscar-nominerte skuespilleren Cynthia Erivo i hovedrollen er en tilpasning av den berømte Broadway-musikalen. Historien er en prequel til «The Wizard of Oz» og forteller en alternativ versjon av hendelsene før Dorothy Gales ankomst.
Første del av filmen lander på kinoen 22. november, mens del to kommer neste vinter.