Nils opprørt over PostNords levering: 'Hva i helvete tenker de på?'

24/05/2024 15:27

Sofie

Viralt
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En ansatt fra PostNord var direkte kreativ da en pakke skulle leveres til svenske Nils Beviz.

Det er flott når postmannen ringer på døren og skal levere en pakke. Endelig kom siste nettkjøp i posten, og da må vi pakke ut. 

Det var nettopp den gleden svenske Nils Beviz fra Gøteborg opplevde da postmannen var innom med en pakke. Den var så liten at postmannen kunne legge den i postkassen, så den unge mannen unngikk en tur på postkontoret. 

- Det var bra, syntes jeg. Nå var jeg hjemme for å motta pakken, så min eneste tanke var: «nå vil jeg ha den», sier Nils Beviz til Expressen. 
 
Men gleden ble raskt erstattet av banneord og sinte uttrykk da Nils Beviz ikke fikk pakken ut av postkassen. Han har siden luftet sin frustrasjon i en video på Facebook, skriver Expressen.

Da postmannen leverte pakken, hadde postmannen en hovednøkkel som kunne åpne hele fronten på alle postkassene i gangen.

På den måten kunne postmannen bare få pakken i postkassen. Men siden Nils Beviz bare kan åpne en liten luke til postkassen med nøkkelen sin, kunne ikke pakken komme seg ut umiddelbart.  

Pakken var alt for stor for Nils Beviz sin plass i postkassen, og den unge mannen fikk derfor ikke ut pakken. Foto: Nils Beviz

"Først tenkte jeg at jeg skulle ringe postmannen, men siden innholdet ikke var spesielt følsomt, bestemte jeg meg bare for å rive det ut av brevåpningen. Det hadde vært verre om det var noe med glass i pakken. Men du kan lure på hva i helvete de tenker på, sier Nils Beviz til svenske Expressen.

Nils Beviz var absolutt ikke fornøyd med postmannens kreative måte å forlate pakken på. Foto: Nils Beviz

Nils Bevizdet klarte å få ut pakken, men han lurer fortsatt på hva postmannen tenkte da han leverte pakken på den måten. 

Hos PostNord i Sverige kan du forstå undringen og innrømme at du har tatt feil i denne saken.

– I dette tilfellet gjorde vi en feilvurdering på kontoret og tok ut en forsendelse, trolig i god tro og for å holde servicenivået høyt for kundene våre, sier Mats Ståhlgren, regionsjef i PostNord Sverige til avisen. 

Se selv videoen her.