41 år gamle Siobhan Beasleys faste Rema-butikk hadde tilbud på roser, som 41-åringen oppdaget da hun kom inn i butikken.
– Det var et stort skilt som sa roser til 49,90 kroner, så jeg tenkte: «Wow, dette er kjempebra», forteller Beasley til TV2.
Hun brukte tid på å velge den beste buketten før hun fortsatte handlerunden, hvor hun også så et tilbud på Synnøve Finden familieost til 89,90 kroner.
Da Beasley begynte å skanne varene i selvbetjeningskassene, oppdaget hun at prisene ikke stemte.
– Prisene kommer opp på skjermen, og da så jeg at rosene kostet 99 kroner, ikke 49,90 som sto på skiltet. Jeg ble først forvirret og tenkte kanskje jeg hadde sett feil. Deretter ble jeg forbannet.
Osten som hun trodde kostet 89,90, viste seg å koste 99,90.
– Forskjellen er ikke så stor, men når osten også hadde feil pris kjente jeg bare at dette blir helt feil. Jeg følte meg lurt.
Beasley tok kontakt med butikksjefen og fikk pengene tilbake.
– Om rosene sa han: «Jeg ser du har tatt en bukett med ti roser. Det er buketter med sju roser som er på tilbud». Jeg svarte: «Kan jeg få en bukett med sju roser da?». Da sa han at de ikke hadde sju roser.
Beasley valgte dermed å droppe hele rosekjøpet og fikk pengene tilbake.
Raser på Tiktok
I etterkant gikk hun hardt ut mot Rema 1000 i en video på Tiktok, hvor hun mener kundene blir utsatt for uredelige metoder.
– Som regel vil man jo ikke oppdage slike ting før man kommer hjem, hvis man i det hele tatt tar med seg kvitteringen, sier hun.
Beasley, som er tidligere advokat, mener hun har opplevd lignende situasjoner i norske matbutikker tidligere, og oppfordrer folk til å ta vare på kvitteringene.