6 år gamle Casper skulle fly alene til jul - men da flyet landet, var Casper ingen steder å finne

26/12/2023 19:00

Sofie

NYHETER
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Julen startet som et mareritt for en familie.

Et flyselskap endte opp med å sende en seksåring, som reiste alene, på feil fly i en av de travleste periodene i året. Maria Ramos fortalte hvordan hennes barnebarn Casper skulle ha fløyet alene fra Philadelphia til Southwest Florida Airport i Fort Myers torsdag (21. desember).

Men Ramos ble forferdet da Casper på seks ikke kom frem til målet. Hun ble fortalt at han aldri kom på flyet som skulle være på vei til Florida, selv om bagen hans tok turen.

Hun fortalte WINK News: "De sa til meg," Nei, han er ikke på denne flyturen. Han gikk glipp av flyet sitt. Jeg sa: 'Nei, han kunne ikke ha gått glipp av flyet sitt fordi jeg har innsjekkingsmerket.'"

Hun la til: "Jeg løp inn på flyet til flyvertinnen og spurte henne: 'Hvor er barnebarnet mitt? Han var overlevert til dere i Philadelphia? Hun sa: Nei, jeg hadde ingen barn med meg."

Det viser seg at Casper faktisk hadde blitt sendt til Orlando flyplass, som er mer enn 210 kilometer fra den tiltenkte destinasjonen.

Ramos endte opp med å måtte kjøre fire timer for å hente barnebarnet sitt og sa at det var en av de skumleste opplevelsene i livet hennes.

Selv om Spirit Airlines har tilbudt seg å dekke bilturen, sier Ramos at hun vil ha en forklaring fra dem om hvordan feilen skjedde.

Hun sa: "Jeg vil at de skal ringe meg. Fortell meg hvordan barnebarnet mitt endte opp i Orlando. Hvordan skjedde det? Fikk de ham ut av flyet?"

Hun la til: "Flyvertinnen - etter at mamma overlot ham med papirer - lot hun ham gå alene? Hoppet han på feil fly selv?"

I en uttalelse ba Spirit Airlines om unnskyldning for feilen, som skjedde på høyden av feriereiser. Spirit Airlines talsmann Michael Lopardi sa i en uttalelse:

«Den 21. desember ble et barn som reiste alene fra Philadelphia (PHL) til Fort Myers (RSW) ved en feiltakelse ombord på et fly til Orlando (MCO). Barnet var alltid under omsorg og tilsyn av et medlem av Spirit-teamet, og så snart vi oppdaget feilen, tok vi umiddelbare skritt for å kommunisere med familien og gjenforene dem. Vi tar sikkerheten og ansvaret for å transportere alle våre gjester på alvor og gjennomfører for tiden en intern undersøkelse. Vi beklager til familien for denne opplevelsen."