Det var ikke lenge siden at Ikeas nye varehus i København åpnet dørene. Den 16. august, som var den store dagen, var det mengder av kunder som hadde troppet opp for å innvie den nye butikken.
I løpet av den første uken var hele 70.000 kunder innom det nye varehuset i København, og 19.000 av dem var å finne i varehuset på åpningsdagen. Dette er skrevet av B.T.
"Vi er glade, stolte og overveldet over hvor mange københavnere som har besøkt oss den første uken", sier Ikeas John Kristian Sørensen:
– Bare på åpningsdagen fikk vi besøk av cirka 2000 flere besøkende enn vi hadde forventet. Og vi hadde til og med allerede satt oss et veldig ambisiøst besøksmål.»
I den første uken med åpent har en helt spesiell, og litt morsom, detalj vakt oppsikt.
I løpet av uken ble det solgt hele 100.000 av Ikeas kjente svenske kjøttkaker – altså flere enn det var gjester.
Og nettopp det at du er velkommen inn i varehuset bare for å få deg en matbit er noe varehussjef John Kristian Sørensen setter veldig høyt.
I tillegg til de mange kjøttbollene, har også varesalget stått i matens tegn. Blant de mest solgte produktene så langt er produkter for matoppbevaring – inkludert bøtter og poser.