– En kastet opp og en annen begynte å be inne i flyet, sier Westby om hendelsen.
Sammen med mannen hadde hun bestilt flybilletter hjem fra Nice med SAS.
I stedet havnet de på et fly fra det latviske selskapet AirBaltic, som SAS bruker fordi mange reiser i sommerperioden.
Det melder Dagbladet.
Men selv om forholdene var fine og vinden var rolig, måtte piloten ifølge Cecilie Westby avbryte landingen i Oslo etter at han hadde satt hjulene på asfalten.
Hun og ektemannen opplevde dette som dramatisk.
– Jeg var livredd og skalv. Alle rundt meg hadde øynene vidåpne, og en dame ved siden av meg slapp strikkeklærne og begynte å be, forteller Westby.
– Jeg tror de fleste var veldig redde, legger hun til.
Cecilie Westby er i ettertid misfornøyd med at passasjerene ikke ble informert om hva som hadde skjedd.
Og da det skjedde, gjorde kapteinen på flyet det på en uforståelig engelsk, hevder hun.
Foto: Flightradar24
I ettertid tok ikke SAS Cecilie Westbys klage på alvor, sier hun.
– Jeg fikk nettopp til svar at de angret på hendelsen. Det føltes som om jeg klaget over at maten ikke var varm nok. Men flyturen var helt forferdelig, og det er rart at man ikke blir tatt mer seriøst, sier Westby.
SAS sier til Dagbladet at det var en «kontrollert go-around», som er det som skjer når man må gjøre et nytt forsøk på å lande trygt.
– I denne situasjonen var vindstyrken for høy, så de valgte å avbryte landingen av sikkerhetsmessige årsaker, sier kommunikasjonssjef Tonje Sund i SAS til avisen.
Hun påpeker også at sikkerhet har førsteprioritet på SAS-flygninger.