Og det er ingen liten sak å bryte bølgene. Skipet er lengre enn høyden til Eiffeltårnet, har 20 dekk og har plass til 7000 passasjerer og besetningsmedlemmer. Alt i alt har den en kampvekt som tilsvarer fem ganger den til Titanic.
Royal Caribbean, som står bak det enorme skipet, har ivrig fortalt at 'Icon of the Seas' seiler på flytende naturgass (LNG), som skal være det reneste skipsdrivstoffet.
Men Bryan Comer, direktør for International Council on Clean Transportation sitt marine program, bryr seg ikke så mye om det.
Han sier til The Guardian at det rett og slett viser en industri som 'investerer i falske klimaløsninger'.
«De kaller LNG et grønt drivstoff når motoren slipper ut 70-80 prosent mer klimagasser per tur enn om den brukte vanlig marine drivstoff. Icon of the Seas har de største LNG-tankene som noen gang er installert på et skip. Det er greenwashing.
Et skip av den størrelsen tar naturligvis lang tid å bygge, og da det ble designet for syv år siden, var LNG et av de mest lovende drivstoffene i den typen. Dette er hva Nick Rose, visepresident i Royal Caribbean, forteller oss.
"Vi ser det som et overgangsdrivstoff som bidrar til å bygge fleksibilitet i skipsdesignet vårt og hjelper oss også lettere å tilpasse oss forskjellige typer drivstoff etter hvert som markedet utvikler seg og andre skalerbare alternativer introduseres."
Det er absolutt ikke første gang at industrien og dens miljøskader blir utsatt for ild.