For andre år i trekk har danskene valgt et norsk flyselskap som årets beste lavprisselskap. Det ble avslørt på Danish Travel Awards onsdag da Norwegian kunne ta imot den fornemme prisen.
Samme dag ble det kjent at Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er stemt frem og kåret til vinner av prisen «Best Earning and Redemption» under Frequent Traveler Awards.
Beste fordelsprogram
"Vi er stolte og glade for å bli stemt frem av kunder, og det er en fantastisk anerkjennelse å få. Dette forteller oss at vi tilbyr medlemmene et fordelsprogram som de anser som verdifullt og bra. På vegne av hele teamet i Reward takker vi alle som har stemt på oss, sier Cecilie Nybø Carlsen", leder for produkt og kundeopplevelser i Norwegian.
Fordelsprogrammet Norwegian Reward har eksistert siden 2007. Siden oppstarten har programmet kontinuerlig tilpasset seg både behov og forventninger fra kundene.
Programmet har vunnet en rekke priser siden etableringen. I mai i fjor introduserte Norwegian Reward et nytt toppnivå, Norwegian Reward Priority, spesielt utviklet for de som reiser ofte. Norwegian Reward Priority gir fordeler som blant annet gratis setereservasjon på alle seter, prioritert ombordstigning og gratis innsjekket bagasje og håndbagasje.
Frequent Traveler Awards anerkjenner fordelsprogrammer i reiselivsbransjen. Vinnerne kåres av 3,4 millioner reisende i 186 land, og de vurderer nær 300 ulike fordelsprogrammer innen reiselivsbransjen.
Artikkelen fortsetter under bildet
Foto: Norwegian
Beste lavprisselskap
Danish Travel Awards fant sted onsdag kveld for 27. gang og er den største og mest prestisjefylte prisutdelingen i dansk reiseliv. Prisene deles ut på bakgrunn av en undersøkelse blant danske reisende utført av analyseinstituttet Epinion, og her har danskene nok en gang nominert Norwegian som sitt foretrukne lavprisflyselskap.
"Vi er utrolig stolte i dag – og beæret over å motta prisen for «Beste lavprisselskap» i Danmark nok en gang. Fortjenesten ligger først og fremst hos mine fantastiske kolleger i cockpit, i kabinen og på bakken, som hver eneste dag jobber utrettelig for å gi våre kunder den beste servicen og en trygg og god reiseopplevelse utover det vanlige. De er rett og slett i verdensklasse, og denne prisen er en anerkjennelse av det", sier Sara Westphal Emborg Neergaard, kommunikasjonssjef i Norwegian Denmark.
Norwegian vant "Beste lavprisflyselskap" foran Eurowings og Pegasus Airlines.
I tillegg til å vinne kategorien for Beste lavprisflyselskap, var Norwegian blant de tre beste i kategorien 'Beste innenriksflyselskap', sammen med DAT og Alsie Express som fikk førsteplassen.
Danish Travel Awards arrangeres av Travelmedia Nordic, som driver filialsidene Check-in.dk, Standby.dk og Turisme24.dk. De totalt 24 prisene deles ut på bakgrunn av en meningmålinger utført blant danske reisende av analyseinstituttet Epinion.