Cheeseburgere har alltid vært et populært hurtigmatvalg, og så mye som noen matelskere vil hate å innrømme, er amerikansk ost velsmakende. Det siste tilskuddet til hurtigmatkjedens meny, som har blitt kalt «den ekte cheeseburgeren», vil sannsynligvis få deg til å stille spørsmål ved hvor mye ost som er for mye.
Burgeren ble introdusert i Thailand søndag (9. juli), og har ikke noe kjøtt, men i stedet blir kundene velsignet med enorme mengder ost - 20 skiver for å være nøyaktig, rapporterte CNN.
Foto: Burger King Thailand/Facebook
'Super Cheeseburger' koster 109 thailandske baht, eller 31 norske kroner.
"Dette er ingen spøk. Dette er ekte,» erklærte Burger King i et innlegg på sosiale medier søndag delt på Facebook.
CNN sier også at ost er veldig populært blant yngre kjøpere, og å ha ost på en rekke retter er vanlig i Thailand.
Og cheeseburgeren ble raskt viralt på TikTok da kundene ikke kastet bort tid på å dele videoer av seg selv når de prøvde den uvanlige retten.
Det er imidlertid ikke uvanlig at hurtigmatkjeder har unike varer for forskjellige regioner. I Thailand kan kunder for eksempel også kjøpe laksekatsu-burgere som et alternativ til biff.
I mellomtiden, borte i USA, øker Burger King oppmerksomheten på sin signatur Whopper, den flammegrillede biffburgeren.
I mai markerte gatekjøkkenet utgivelsen av Spider-Man: Across the Spider-Verse med en temameny, med en Whopper med en rød bolle.
Og rødt er tilfeldigvis en ganske betydelig farge for Burger King, selv når kjeden ikke har inngått samarbeid med Peter Parker for en burger med edderkopptema.
Og det er ikke bare Burger King heller, andre matmerker, inkludert McDonald's, KFC og Pizza Hut, har alle rødt og gult i logoene og merkevaren. Det er tilsynelatende en veldig enkel forklaring på det.
TikToker @vincent.ttcoach sier at fargene har en enorm innvirkning på sinnet og kroppene våre, fanger oppmerksomheten vår og gjør oss sultne.
Han sier at rødfargen øker hjertefrekvensene våre, mens gult virkelig skiller seg ut og ses lettere.
I følge Karen Haller, som driver et atferdsdesignfirma, bruker store merker livlige farger for å påvirke folk til å engasjere seg med dem.
"Når vi ser på de positive psykologiske egenskapene til rødt og gult i forhold til hurtigmatindustrien, utløser rødt stimulering, appetitt, sult, det tiltrekker seg oppmerksomhet. Gult utløser følelsen av lykke og vennlighet." skrev hun på nettsiden sin.