Slik har du aldri sett burgeren fra 7-Eleven før

01/10/2024 23:26

Yvonne

FORBRUKER
Foto: Shutterstock
Foto: Reitan Convenience Norway
Bureren blir ny. Dette skjer hvis du kjøper en burger i en 7-Eleven-kiosk den kommende måneden.

I hele oktober kommer nemlig fiske- og kyllingburgeren i kjedens mange kiosker til å se helt annerles ut. Og det er det en helt spesiell årsak til.

7-Eleven har valgt å inngå et samarbeide med Kreftforeningen. Derfor lanserer de en helt spesiell type burger i kampanje-perioden.

Hvert år blir 4000 kvinner i Norge diagnostisert med brystkreft og i dag er det omkring 59.000 personer som har blitt friske av eller lever med brystkreft i Norge. Dette er den vanligste kreftformen for kvinner, og til tross for at stadig flere nordmenn overlever brystkreft takket være livsviktig forskning og kunnskapsdeling, mister rundt 600 mennesker livet til sykdommen årlig.

Lanserer rosa burger
"Vi i Kreftforeningen er veldig stolte og spente på samarbeidet med 7-Eleven. Dette er en aktør som når bredt ut til en spennende målgruppe, og vi har stor tro på at de vil engasjere både kunder og ansatte med budskapet, samtidig som de vil donere penger til livsviktig kreftforskning. Allerede i oktober starter kampanjen på deres sunnere burgeralternativer med fisk og hvitt kjøtt, nå kledd i rosa for vår, og Brystkreftforeningen sin, Rosa sløyfe-aksjon", sier Bjørn Einar Romøren, partneransvarlig i Kreftforeningen.

I hele oktober kan kundene kjøpe fisk- og kyllingburger i kioskene med rosa brød. For hver solgte rosa burger doneres fem kroner til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på bystkreft.

Artikkelen fortsetter under bildet

Foto: Reitan Convenience Norway

Folkebevegelse
"I oktober skal vi i 7-Eleven farge hele stasjon- og bybildet rosa i årets fineste kampanje. Med 114 butikker spredt over hele landet, har vi en fantastisk mulighet til å bidra og spre det viktige budskapet om Rosa sløyfe-aksjonen", sier Helene Thomsgård, brand manager for 7-Eleven i Reitan Convenience Norway.

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres årlig over hele verden i oktober. I Norge er det Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som står bak aksjonen.

Fem kroner per burger går til forskning
For hver solgte 7-Eleven Chicken Burger i by og Pink Dallas Chicken eller Crispy Fish på kjedens butikker ved energistasjoner, donerer 7-Eleven 5 kr til Rosa sløyfe i hele oktober. Inntektene til aksjonen går til forskning som fører til tidligere oppdagelse, bedre diagnostisering og mer målrettet behandling av brystkreft. Forskning som bidrar til at flere kan overleve og få livet raskere tilbake etter sykdommen.

Dette er den første av flere kampanjer under 7-Eleven sitt nye partnerskap med Kreftforeningen, hvor partene vil belyse ulike saker til inntekt for kreftforskning det kommende året.

"Vi er utrolig stolte over samarbeidet med Kreftforeningen og gleder oss til å bruke våre utsalgssteder, kanaler og store kampanjeflater til å belyse flere viktige temaer i tiden fremover", avslutter Thomsgård.