Mange har på et tidspunkt prøvd å jobbe som kassemedarbeider.
For noen er det bare et kort kapittel i arbeidslivet, men for andre er det et livslangt yrke.
En av dem som har sittet bak kassa i mange år, er Ulrike Schwerdhöfer – og hun elsker det.
I flere tiår har hun skannet utallige varer i Rewe-butikken i Neu-Isenburg. Siden 1973 har hun jobbet i butikken, og selv om hun nådde pensjonsalderen for 10 år siden, nekter hun å slutte.
Det skriver avisen Heute.
Elsker jobben sin
"Jeg synes det er så gøy å ha pengene i hendene. Jeg elsker kassaapparatet," sier hun.
Som en erfaren kassemedarbeider har Ulrike lagt merke til hvordan kundenes oppførsel har endret seg gjennom årene.
Mens tidligere generasjoner tok seg tid til å småprate, er dagens kunder mye mer tidspresset.
"De har blitt mer hektiske. De pleide å skravle, skravle og skravle. I dag er tid penger. Kundene vil behandles raskt og vil ikke lenger stå i kø i timevis. De ønsker god service."
Slik kjenner hun igjen rike kunder
Men det er ikke bare tempoet som har endret seg. Ulrike har også lagt merke til hvordan kundenes økonomi reflekteres i kjøpsvanene deres.
"Jeg vet akkurat om de har penger eller ikke," sier hun.
Hun påpeker for eksempel at velstående kunder velger kvalitetsvarer og økologiske produkter, mens de med et strammere budsjett ofte benytter seg av ulike spesialtilbud.
I tillegg har hun observert at yngre kunder i større grad kjøper ferdigmat.
Selv om tidene har endret seg og kundenes behov har skiftet, er Ulrikes motivasjon intakt, og hun er fortsatt glad for å gå på jobb hver dag.