Heinz lanserer nytt produkt: Store protester

03/09/2024 11:56

Yvonne

MAT
Foto: Heinz
Foto: Heinz
Enormt sinne og store protester. Det var neppe det Heinz hadde sett for seg da de lanserte det nye produktet.

Matvare-giganten Heinz har fått hele Italia på nakken etter å ha lansert nytt produkt. Det var neppe det de hadde sett for seg da de offentliggjorde nyheten om produktet som er rettet mot Generasjon Z som en kjapp og enkel middagsrett.

Heinz er et velkjent amerikansk matproduktmerke som først og fremst er kjent for ketchup, men som også tilbyr et bredt utvalg av andre produkter som sauser, hermetiske varer, godt tilberedte måltider og snacks. Selskapet ble grunnlagt av Henry John Heinz i 1869, og det har siden vokst til å bli en av de mest populære matvareprodusentene i verden.

Selv om merkevaren er mest kjent for sin ikoniske ketchup, har selskapet også et variert sortiment som inkluderer barbecue-saus, sennep, mayonnaise, bønner, supper og babymat. Selskapet har lansert flere nye produkter og har inngått flere samarbeid og oppkjøp av andre merkevarer gjennom årene for å utvide sitt produktutvalg.

Pasta cabonara på boks
Nå har de imidlertid kommet i motvind etter å ha lansert Pasta Cabonara på boks denne uka.

Det skriver flere medier, blant annet Daily Mail.

Pasta-retten, som opprinnelig består av pasta, egg, parmesan, bacon, salt og pepper og i noen varisajoner fløte, er i følge avisen lansert som en kjapp og enkel løsning for unge.

Heinz har allerede en rekke produkter på boks, som Pasta Bolognese og Minestronesuppe, men lanseringen av hermetikk-boksen med Pasta Cabonara har ikke gått som forventet for kjeden.

Artikkelen fortsetter under bildet

Foto: Heinz

Sammenlignes med kattemat
Nyheten har nemlig ikke blitt særlig godt mottatt i pastaens hjemland, Italia.

Reaksjonene på instagram etterat den italienske avisen Il Messaggero la nyheten opp på sin hjemmeside er ikke til å ta feil av.

"Nå er det nok"

"Stopp dem""

"Det er uappetittlig"

"Hvis jeg skal velge mellom å spise dette og sulte, vil jeg velge sitnevnte mulighet".

Også den italienske Michelin-kokken Alessandro Pipero har blitt intervjuet av The Times, hvor han sammenligner produktet med kattemat.

Ikke i Norge ennå
Hvis du ikke er avskrekket av reaksjonene og drømmer om å smake hermetikk-nyheten, må du imidlertid dra til utlandet. Produktet er ikke lansert i Norge ennå, men kan for eksempel kjøpes i Storbritania hvor den koster rundt to pund. Man kan også finne produktet på Heinz's engelske hjemmeside.

Heinz er en del av Kraft Heinz Company, som ble dannet i 2015 gjennom en sammenslåing av Kraft Foods Group og H.J. Heinz Company. Selskapet har en global tilstedeværelse og distribuerer produktene sine til mange forskjellige markeder verden over.