EPSI gjennomfører årlig en omfattende kundetilfredshetsundersøkelse av mobilselskapene i Norge. Undersøkelsen baserer seg på dybdeintervjuer med drøyt 2300 privatpersoner og bedrifter rundt om i Norge.
Nå er vinnerne og taperne kåret, og det er særlig ett mobilselskap som skiller seg ut med de mest fornøyde kundene.
I en stadig mer digitalisert hverdag er velfungerende mobiltjenester avgjørende for våre daglige gjøremål, både på jobb og i det private. Men hvor fornøyde er vi egentlig med disse tjenestene?
Den siste EPSI-målingen viser at tilbakemeldingene fortsatt er gode, men for første gang på seks år registreres en nedgang i kundetilfredsheten.
Mobilselskapet Chilimobil inntar topplasseringen i privatmarkedet, mens Phonero for tredje gang på rad er bedriftenes favoritt.
Ny vinner på toppen for privatkunder
Undersøkelsen viser at det nok en gang er tett i toppen når det gjelder kundetilfredshet. I år er det Chilimobil som, i sin første EPSI-måling, inntar førsteplassen, tett fulgt av OneCall.
"Chilimobil er bedre enn sine konkurrenter på å møte kundenes forventninger og behov knyttet til mobiltelefoni", sier Sindre Brochmann, Sr. Forretningsutvikler i EPSI.
Chilimobil får gode tilbakemeldinger på en rekke områder, men særlig for å ha konkurransedyktige priser og god brukervennlighet.
Det er Telenor som skårer dårligst i privatsegmentet. Selv om Telenor fortsatt anses som et trygt og pålitelig mobilselskap, etterlyser kundene mer tilpassede abonnement, bedre informasjon og forbedret kundeservice.
Her finner du de selskapene som gjorde det best for privatkunder.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Kilde: EPSI
Favoritt for tredje år på rad
Det er Telia-eide Phonero som nok en gang går helt til topps på EPSIs ferske kundetilfredshetsundersøkelse for 2024 for bedriftskunder. Det er en posisjon de også har hatt de to siste årene.
I EPSI sin omfattende kundetilfredshetsundersøkelse topper Phonero med 74,8, hvor bransjesnittet var på 71,4. Phonero scorer høyest av alle aktører på image, forventninger, lojalitet og servicekvalitet, og totalt på kundetilfredshet.
Unifon, som er med i undersøkelsen for første gang, havner på bunn. Selv om selskapet får relativt gode tilbakemeldinger på pris og verdi for pengene, etterlyser Unifon-kundene bedre oppfølging, mer informasjon og forbedrede digitale løsninger.
Inspirasjon
"Vi er til for våre kunder, og jobber hver dag for å levere effektive og gode løsninger, og ikke minst yte den beste kundeservicen. Vi har høye forventinger til oss selv, og vi vet at kundene våre har det samme", sier Tone M. Framnes, leder for Phonero,
Framnes beskriver EPSI-kåringen som en stor lagseier og viktig motivasjon til videre arbeid:
"Vi leverer over forventning, vi gir kundene verdi og ikke minst er det gledelig at vi scorer høyt på lojalitet. Denne prisen gir oss stor inspirasjon til å fortsette utviklingen til å bli enda bedre", sier hun.
Her er oversikten over vinnerne i bedriftsmarkedet.
Kilde: EPSI