"Vi i REMA 1000 ser tilbake på årets julekampanje med Frelsesarmeen med dyp takknemlighet. Takket være våre fantastiske kunder og støttespillere, har vi klart å samle inn nesten syv millioner kroner til dem som trenger det aller mest." Det skriver REMA 1000 i en pressemelding.
"Gjennom kampanjen oppfordret vi alle – kunder, ansatte og lokalsamfunn – til å gi en ekstra julegave til mennesker i vanskelige livssituasjoner. Resultatet har vært over all forventning. Allerede i løpet av den første uken ble det donert over én million kroner." Det sier Christian Hoel, administrerende direktør i REMA 1000.
"Vi er dypt rørt og takknemlige over den utrolige givergleden blant kundene våre. Sammen har vi vist at små bidrag kan utgjøre en stor forskjell. Frelsesarmeen gjør en uvurderlig innsats, og det er fantastisk å se hvor mange som ønsker å støtte deres arbeid".
Et løft for julehøytiden
Opprinnelig var planen at REMA 1000 skulle doble bidragene med inntil én million kroner, men engasjementet var så stort at de økte sitt bidrag med ytterligere én million. Dette resulterte i en total innsamling på nesten syv millioner kroner til Frelsesarmeen.
"Vi er utrolig takknemlige for samarbeidet med REMA 1000. Behovet for hjelp er større enn noen gang, og disse midlene gir oss mulighet til å støtte enda flere og gi dem en verdig julehøytid", sier kommandør Knud David Welander, territorialleder for Frelsesarmeen i Norge, Island og Færøyene.
En hjertelig takk til våre kunder
"Denne kampanjen hadde ikke vært mulig uten den varme støtten og engasjementet fra våre kunder over hele landet", avslutter Hoel.