Et lite smil eller en vennlig bemerkning kan gjøre en stor forskjell. Dette er noe spesielt servitører kan skrive under på, da de kommer langt med å yte god service og kanskje gi et ekstra smil eller to.
I USA er servitører ganske avhengige av tipsene de tjener i løpet av et skift. Derfor kan det også gjøre dem veldig skuffet hvis de godtar regningen og det ikke er en dollar eller to knyttet.
En kunde ved navn Ted gjorde noe ganske uvanlig for å sikre at serveren hans, Hope, fikk tipset han hadde til hensikt til henne etter et besøk på Side Street Pour House and Grill i North Carolina. Det skriver The Good News Network.
Ted og kona hadde spist et måltid på restauranten sent i 2023, men noen dager senere oppdaget han en feil.
Da han gjennomgikk kontoutskriften, la han merke til at beløpet som ble belastet Side Street Visa-kortet hans var lavere enn forventet.
Det viste seg at han ved en feiltakelse hadde tatt med seg den signerte forhandlerkopi av kvitteringen hjem, og forlot restauranten uten bevis på at Ted ønsket å legge igjen et tips.
For å rette opp feilen og sikre at Hope fikk det velfortjente tipset sitt, sendte Ted et brev til restauranten sammen med en skarp $20-seddel.
"Det var ingen måte for noen av oss å avslutte 2023. Her er en ny start," skrev Ted i brevet sitt.
Restauranten delte historien på Facebook, hvor den raskt gikk viralt og ble et lysende eksempel på å gjøre det rette. Innlegget ble delt 6 200 ganger og fikk 143 000 likes, og mange berømmet Ted for handlingen hans.
"Perfekt eksempel på en absolutt klassehandling," skrev en kommentar, som gjenspeiler den positive meldingen Teds gest sendte.
Denne historien er en påminnelse ikke bare om viktigheten av å gjøre det rette, men også om den positive innvirkningen slike handlinger kan ha på andre mennesker og samfunnet som helhet.
Du kan se Facebook-innlegget her: